OFERTA

Usługę zarządzania nieruchomościami prowadzimy kompleksowo, w wielu obszarach na które składają się czynności zarządcze, księgowe, konserwacyjne. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym pakietem usług.

Zarządzanie i administrowanie nieruchomością - zakres czynności
  • protokolarne przejęcie nieruchomości;
  • załatwianie wszelkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty w systemie REGON i nadaniem numeru NIP;
  • utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej; stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał oraz opracowanie planu zarządzania nieruchomością;
  • prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej;
  • weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
  • prowadzenie wykazu lokali;
  • prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów; nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
  • realizacja uchwał Wspólnoty dotyczących itp. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej wynajmowanie, zgodnie z uchwałami Wspólnoty, pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel były przeznaczone, itp.;
  • windykacja należności od dłużników;
  • zapewnianie wszechstronnej informacji o działaniach zarządcy;
  • pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale Wspólnoty;
  • poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości;
  • analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości;
  • przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
Techniczne utrzymanie nieruchomości – zakres czynności
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego;
  • zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
  • nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości oraz weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami ww. mediów pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów,
  • kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali a także chodników przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień;
  • nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku;
  • zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych, itp.) i kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków w celu zapewnienia właścicielom i najemcom lokali korzystania z oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzania ścieków, gazu, domofonów, dźwigów osobowych, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;
  • przygotowywanie procedury przetargowej na wykonanie robót remontowych w nieruchomości Wspólnoty;
  • zbieranie ofert i negocjowanie warunków dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w ww. zakresie.
Obsługa prawna – zakres czynności
  • opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów;
  • przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, statuty);
  • reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami;
  • reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa;
  • wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy – w skład powyższych czynności wchodzi w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierającego charakterystykę nieruchomości i inne niezbędne informacje o nieruchomości oraz ocena stanu kompletności dokumentacji użytkowej;
  • zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.
Obsługa księgowa - zakres czynności
  • otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej (podstawowego i odrębnego dla funduszu remontowego) i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki;
  • prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy w tym uchwały wspólnoty, obliczanie należnych zobowiązań podatkowych oraz sporządzanie i składanie obowiązkowych deklaracji;
  • przygotowanie projektów planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
  • przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty, prowadzenie rozliczeń z właścicielami (rozrachunki);
  • rozliczenia mediów na podstawie wskazań liczników (ZW, CW, CO),
  • sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego;
  • sporządzanie i składanie deklaracji podatkowych, w tym deklaracji związanych z zagospodarowanie odpadów.
  • rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, kosztów zużytych mediów oraz wpłat na fundusz remontowy;
  • prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat;
  • analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
  • wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;
  • prowadzenie obsługi związanej z bankiem i pocztą.
Do obowiązków zarządcy lub administratora należy w szczególności:
  • utrzymywanie stałego kontaktu z właścicielami lokali;
  • dyspozycyjność administratora;
  • stały kontakt i wymiana informacji pomiędzy członkami Wspólnoty i zarządcą (zarządem) przez, e-mail, stronę internetową firmy, telefon, portal mieszkańca;
  • przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej w celu przedstawienia, omówienia i przyjęcia:
    • wyników finansowych za rok ubiegły,
    • wstępnego projektu rocznego planu gospodarczego i remontowego Wspólnoty,
    • sprawozdania o stanie finansów w zakresie wpływów z pożytków otrzymywanych z nieruchomości wspólnej (reklamy, najem, parking itp.);
    • przyjęcia absolutorium,
  • monitorowanie wydatków Wspólnoty za pomocą oddzielnego rachunku bankowego z wydzielonym subkontem dla funduszu remontowego;
  • okresowe spotkania z Zarządem celem omówienia spraw bieżących z możliwością składania Zarządowi Wspólnoty w określonych terminach sprawozdań z wykonywanych czynności;
  • podejmowanie działań w celu powiększenia pożytków Wspólnoty, szczególnie z tytułu wynajmowania części nieruchomości wspólnej i reklam;
  • zastępstwo inwestycyjne w zakresie inwestycji remontowych Wspólnoty Mieszkaniowej na określonych indywidualnie warunkach;
  • wykonywanie czynności i obowiązków przekraczających zwykły zarząd nieruchomością i innych usług, które będą konieczne do wykonania zlecenia Zarządu i wykonania planów Wspólnoty w oparciu o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa Zarządu Wspólnoty, lub stosowne uchwały;
Utrzymanie porządku i czystości

Oferujemy usługę kompleksowego utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości.

W skład usługi wchodzi sprzątanie nieruchomości w zakresie i częstotliwości uzgodnionej z Wspólnotą.

W ramach realizacji usługi zapewniamy pracowników serwisu sprzątającego, korzystających ze sprzętu i środków czystości zapewnionych przez naszą spółkę.

W ramach usługi oferujemy:
  • Mycie wejścia do nieruchomości w tym wiatrołapów
  • Zamiatanie i mycie klatek schodowych i ciągów komunikacyjnych, w tym podestów, balustrad, poręczy, lamperii,
  • Mycie i czyszczenie drzwi wejściowych,
  • Mycie okien i parapetów w częściach wspólnych, na klatkach schodowych,
  • Mycie i dezynfekcja komór śmietnikowych i/lub pomieszczeń zsypowych,
  • Zamiatanie i sprzątanie chodników i terenów zewnętrznych przylegających do nieruchomości,
  • Kontrolowanie wypełnienia pojemników na odpady i zgłaszanie potrzeby dodatkowych wywozów,
  • Usuwanie śniegu w sezonie zimowym,
  • Opiekę nad terenami zielonymi
Usługi dodatkowe
  • szkolenia dla członków wspólnot z zakresu obowiązujących i zmieniających się przepisów, funkcjonowania Wspólnoty;
  • wykonywanie dokumentacji projektowej i kosztorysów;
  • inwestorstwo zastępcze dla remontów bieżących i kapitalnych oraz inwestycji budowlanych;
  • pomoc w pozyskiwaniu i zagospodarowaniu gruntów (place zabaw, parkingi, MZO);
  • utworzenie i administrowanie stroną www. wspólnoty (lub podstroną w serwisie wm.jsnieruchomosci.pl),
  • zapewnienie dostępu dla Właścicieli do systemu online w którym możliwe jest sprawdzanie stanu rozliczeń, wysokości opłat i zaliczek, a także zgłaszanie usterek, udział w forum dyskusyjnym, przeglądanie dokumentacji Wspólnoty i głosowanie uchwał Wspólnoty.
Formy współpracy

Do decyzji klienta należy wybór formy współpracy. W zależności od zakresu obowiązków i uprawnień może to być:
  • powierzenie zarządu nieruchomością wspólną i zlecenie zarządzania,
  • zlecenie administrowania.
W ramach umowy kompleksowej oferujemy również usługę utrzymania czystości na terenie nieruchomości wspólnej.

W przypadku zainteresowania innymi usługami, w szczególności świadczonymi w ramach umowy kompleksowej usługami związanymi z konserwacją, pogotowiem technicznym, usuwaniem awarii, jesteśmy gotowi przedstawić uzupełniającą ofertę w tym zakresie.

JS Nieruchomości Warszawa Sp. z o.o.
ul. Marywilska 60, 03-042 Warszawa

KRS 0001014860 NIP 5242961208
Regon 524255467

Biuro obsługi Klienta:

Rynek Starego Miasta 25 lok. 2,
00-272 Warszawa
Kontakt z nami:

tel. 22 211 14 14
e-mail: kontakt@jsnieruchomosci.pl