Usługę zarządzania nieruchomościami prowadzimy kompleksowo, w wielu obszarach na które składają się czynności zarządcze, księgowe, konserwacyjne. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym pakietem usług.
Zarządzanie i administrowanie nieruchomością - zakres czynności
- protokolarne przejęcie nieruchomości;
- załatwianie wszelkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty
w systemie REGON i nadaniem numeru NIP;
- utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej; stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał oraz opracowanie planu zarządzania nieruchomością;
- prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej;
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
- prowadzenie wykazu lokali;
- prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów; nadzór
nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających
od nieruchomości wspólnych chyba, że są pokrywane bezpośrednio
przez właścicieli poszczególnych lokali;
- realizacja uchwał Wspólnoty dotyczących itp. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej wynajmowanie, zgodnie
z uchwałami Wspólnoty, pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel były przeznaczone, itp.;
- windykacja należności od dłużników;
- zapewnianie wszechstronnej informacji o działaniach zarządcy;
- pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale Wspólnoty;
- poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości;
- analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości;
- przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
Techniczne utrzymanie nieruchomości – zakres czynności
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego;
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości
i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
- nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości
oraz weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami ww. mediów
pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów,
- kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali a także chodników przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień;
- nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku;
- zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych, itp.) i kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków w celu zapewnienia właścicielom i najemcom lokali korzystania z oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzania ścieków, gazu, domofonów, dźwigów osobowych, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;
- przygotowywanie procedury przetargowej na wykonanie robót remontowych
w nieruchomości Wspólnoty;
- zbieranie ofert i negocjowanie warunków dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo
w ww. zakresie.
Obsługa prawna – zakres czynności
- opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów;
- przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, statuty);
- reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami;
- reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej
na podstawie udzielonego pełnomocnictwa;
- wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy – w skład powyższych czynności wchodzi w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierającego charakterystykę nieruchomości i inne niezbędne informacje o nieruchomości oraz ocena stanu kompletności dokumentacji użytkowej;
- zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.
Obsługa księgowa - zakres czynności
- otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej (podstawowego
i odrębnego dla funduszu remontowego) i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki;
- prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy w tym uchwały wspólnoty, obliczanie należnych zobowiązań podatkowych oraz sporządzanie i składanie obowiązkowych deklaracji;
- przygotowanie projektów planu gospodarczego, w tym planu przychodów
i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
- przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty, prowadzenie rozliczeń z właścicielami (rozrachunki);
- rozliczenia mediów na podstawie wskazań liczników (ZW, CW, CO),
- sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego;
- sporządzanie i składanie deklaracji podatkowych, w tym deklaracji związanych z zagospodarowanie odpadów.
- rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, kosztów zużytych mediów oraz wpłat na fundusz remontowy;
- prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat;
- analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;
- prowadzenie obsługi związanej z bankiem i pocztą.
Do obowiązków zarządcy lub administratora należy w szczególności:
- utrzymywanie stałego kontaktu z właścicielami lokali;
- dyspozycyjność administratora;
- stały kontakt i wymiana informacji pomiędzy członkami Wspólnoty
i zarządcą (zarządem) przez, e-mail, stronę internetową firmy, telefon, portal mieszkańca;
- przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej w celu przedstawienia, omówienia i przyjęcia:
- wyników finansowych za rok ubiegły,
- wstępnego projektu rocznego planu gospodarczego i remontowego Wspólnoty,
- sprawozdania o stanie finansów w zakresie wpływów z pożytków otrzymywanych z nieruchomości wspólnej (reklamy, najem, parking itp.);
- przyjęcia absolutorium,
- monitorowanie wydatków Wspólnoty za pomocą oddzielnego rachunku bankowego z wydzielonym subkontem dla funduszu remontowego;
- okresowe spotkania z Zarządem celem omówienia spraw bieżących z możliwością składania Zarządowi Wspólnoty w określonych terminach sprawozdań z wykonywanych czynności;
- podejmowanie działań w celu powiększenia pożytków Wspólnoty, szczególnie z tytułu wynajmowania części nieruchomości wspólnej i reklam;
- zastępstwo inwestycyjne w zakresie inwestycji remontowych Wspólnoty Mieszkaniowej na określonych indywidualnie warunkach;
- wykonywanie czynności i obowiązków przekraczających zwykły zarząd nieruchomością i innych usług, które będą konieczne do wykonania zlecenia Zarządu i wykonania planów Wspólnoty w oparciu o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa Zarządu Wspólnoty, lub stosowne uchwały;
Utrzymanie porządku i czystości
Oferujemy usługę kompleksowego utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości.
W skład usługi wchodzi sprzątanie nieruchomości w zakresie i częstotliwości uzgodnionej z Wspólnotą.
W ramach realizacji usługi zapewniamy pracowników serwisu sprzątającego, korzystających ze sprzętu i środków czystości zapewnionych przez naszą spółkę.
W ramach usługi oferujemy:
- Mycie wejścia do nieruchomości w tym wiatrołapów
- Zamiatanie i mycie klatek schodowych i ciągów komunikacyjnych, w tym podestów, balustrad, poręczy, lamperii,
- Mycie i czyszczenie drzwi wejściowych,
- Mycie okien i parapetów w częściach wspólnych, na klatkach schodowych,
- Mycie i dezynfekcja komór śmietnikowych i/lub pomieszczeń zsypowych,
- Zamiatanie i sprzątanie chodników i terenów zewnętrznych przylegających do nieruchomości,
- Kontrolowanie wypełnienia pojemników na odpady i zgłaszanie potrzeby dodatkowych wywozów,
- Usuwanie śniegu w sezonie zimowym,
- Opiekę nad terenami zielonymi
Usługi dodatkowe
- szkolenia dla członków wspólnot z zakresu obowiązujących i zmieniających
się przepisów, funkcjonowania Wspólnoty;
- wykonywanie dokumentacji projektowej i kosztorysów;
- inwestorstwo zastępcze dla remontów bieżących i kapitalnych oraz inwestycji budowlanych;
- pomoc w pozyskiwaniu i zagospodarowaniu gruntów (place zabaw, parkingi, MZO);
- utworzenie i administrowanie stroną www. wspólnoty (lub podstroną w serwisie wm.jsnieruchomosci.pl),
- zapewnienie dostępu dla Właścicieli do systemu online w którym możliwe jest sprawdzanie stanu rozliczeń, wysokości opłat i zaliczek, a także zgłaszanie usterek, udział w forum dyskusyjnym, przeglądanie dokumentacji Wspólnoty i głosowanie uchwał Wspólnoty.
Formy współpracy
Do decyzji klienta należy wybór formy współpracy. W zależności od zakresu obowiązków i uprawnień może to być:
- powierzenie zarządu nieruchomością wspólną i zlecenie zarządzania,
- zlecenie administrowania.
W ramach umowy kompleksowej oferujemy również usługę utrzymania czystości na terenie nieruchomości wspólnej.
W przypadku zainteresowania innymi usługami, w szczególności świadczonymi w ramach umowy kompleksowej usługami związanymi z konserwacją, pogotowiem technicznym, usuwaniem awarii, jesteśmy gotowi przedstawić uzupełniającą ofertę w tym zakresie.